زیبایی : سفید کردن دندان ها

داشتن یک لبخند زیبا موهبتی است که همه حق دارند از آن برخوردار باشند. 

 

دندان های سفید همیشه زیبا به نظر می رسند و حتی ممکن است اعتماد به نفس شخص را بسیار بالا ببرند. پس باید برای داشتن دندان های سفید تلاش کنیم.

 

دلایل جرم گرفتگی  بر روی دندان های ممکن است ناشی از یکی از عوامل رایج زیر باشد:

  • مصرف بیش از دو فنجان قهوه در روز .
  • سیگار .
  • بیماری های لثه، عفونت و بهداشت نامناسب زبان .

در سال های اخیر، با پیشرفت علوم و تکنولوژی مواد دندان پزشکی و توجه روز افزون مردم به امر زیبایی دندان ها، روش هایی در ترمیم دندان ها، زیبا سازی و جایگزینی دندان ها معرفی شده اند که این بعد از درمان های دندان پزشکی را دچار تحولات چشمگیری نموده اند.بد نیست بدانید در اغلب موارد این لبخند های زیبا، نتیجه کار هنرمندانه دندان پزشکانی است که با به کار گیری تکنیک های پیشرفته مانند سفید کردن چنین جلوه ای به دندان ها بخشیده اند. 

 

سفید کردن دندان ها:

 پپدایش روش های  موثرتر در سفید کردن دندان ها، تکنیک های کم آسیب تر در جایگزینی دندان ها، ایجاد ترمیم های هم رنگ و با نمای طبیعی تر  از جمله مواردی هستند که دندانپزشکی زیبایی را متحول کرده اند.خیلی از مردم شاید دندان هایشان را سفید کرده باشند و احتمالا میلیون ها نفر هم در فکر سفید کردن دندان هایشان هستند. تمایل به داشتن لبخندی درخشان تر بسیار قوی است و سفید کردن دندان به شکل بی خطری رنگ دندان ها را روشن تر می کند و تاثیر این کار می تواند تا 5 سال پا برجا بماند. موثرترین و سالم ترین روش سفید کردن دندان ها، انجام این کار تحت نظارت دندان پزشک است. 

 

 

ایا سفید کردن برای شما مناسب است؟ 

عموما سفید کردن برای حداقل 90 درصد افراد موفقیت آمیز است، گرچه ممکن است برای همه انتخاب درستی به شمار نیاید. اگر دندان هایتان در اثر کهولت، مصرف چای، قهوه و دخانیات تیره شده اند، سفید کردن انتخاب خوبی است.  تیره شدگی دندان با رنگ های زرد، نارنجی و قهوه ای به این روش بهتر پاسخ می دهند. تغییر رنگ های خاکستری ناشی از تتراسایکلین و نیز تغییر رنگ های فلوروزیس گرچه روشن تر می شوند، ولی کاملا از بین نمی روند. چنانچه شما دارای دندان های حساس، بیماری لثه یا ساییدگی مینا هستید ممکن است سفید کردن برای شما قابل انجام نباشد. دراین صورت روش های دیگری برای شما توصیه می شود 

 

مکانیسم سفید کردن دندان:

اساس کار در سفید کردن دندان ها بر مبنای شکستن پیوند های دوگانه  پلی فنل ها و سایر رنگدانه ها که عامل رنگی بودن این ترکیبات هستند به وسیله اکسیژن آزاد رها شده از ترکیبات پراکساید (هیدروژن  پراکساید یا آب اکسیژنه یا کارباماید پراکساید) می باشد.

از آن جایی که این فرایند شیمیایی بر روی اجزای تشکیل دهنده دندان تاثیر مخربی ندارد، سفید کردن دندان با این روش هیچ گونه آسیبی به ساختمان دندان وارد نمی کند.  

 

سفید کردن با اشعه (Power Bleaching):

در این روش به دلیل استفاده از دستگاه مخصوص که در واقع که منبع نورانی فیلتر شده با قدرت زیاد است، زمان کار تنها یک یا دو جلسه نیم ساعتی است و بیشترین میزان سفیدی (تا 14 درجه) به دست می آید.

سفید کردن در مطب (In Office Bleaching)

در این روش طی 2 تا 4 جلسه نیم تا یک ساعتی، میزان سفید شدن حد اکثر تا 12 درجه به دست می آید.