تجهیزات و امکانات کلینیک

دستگاه اولتراسونیک:  

این دستگاه با استفاده از مایعات شیمیایی مخصوص وامواج اولتراسونیک لوازم را تمیز و ضدعفونی می کند

 

دستگاه اتوکلاو ( کلاس B) : 

اتوکلاو دستگاهی جهت استریل کردن %100 وسایل می باشد و کلاس B بودن آن نشانگر منطبق بودنش با آخرین استانداردهای بین المللی است ، بدین صورت که علاوه بر سطح لوازم ، سطوح داخلی و یا منفذ های لوازم نیز عاری از میکروب می شود

دستگاه RVG:  

دستگاه

در پایان درمان با این دستگاه دستمال مرطوب و استریل به بیمار عرضه می شود. 

دستگاه intra-oral camera

 توسط این دوربین داخل دهانی، بیماران می توانند وضعیت دهان و دندان های خود را در مانیتور ببینند و در نتیجه بهتر در رابطه با درمان های پیشنهادی تصمیم گیری کنند و از طرفی  دندانپزشک با توجه به  قدرت بزرگ نمایی اپتیک این دستگاه  تشخیصی دقیق تر و مطمن تری را  ارایه می دهد.

دستگاه بسته بندی

به منظور محافظت وسایل پس از روند استرلیزاسیون و نگه داری وسایل در وضعیت ثابت استریل توسط این دستگاه بسته بندی می شوند.

مونیتور LCD بر روی یونیت دندانپزشکی

بر روی این مونیتور علاوه بر مشاهده تصاویر گرفته شده توسط دوربین داخل دهانی ، بیمار  می تواند توضیحات  دندانپزشک در مورد وضعیت دهان و دندان خود را روی مانتیتور مشاهده نماید.

مایعات شیمیایی

 این مایعات که مورد تایید مراکز متعبر بین المللی و داخلی می باشند و جهت ضدعفونی و یا استریل کردن لوازم خاص استفاده می شود .

دستگاه electrosurgery & coagulation

  در بعضی از جراحی های دندانپرشکی با کمک این دستگاه علاوه بر جراحی بدون تیغ و خونریزی ، سبب التیام سریع تر زخم شده و از طرفی از عوارض جانبی آن کاسته می شود. 

دستگاه اندو روتاری

  با استفاده از این وسیله مدرن در معالجات عصب کشی دندان علاوه بر افزایش کیفیت و سرعت معالجه ، راحتی بیشتر بیمار در حین انجام کار  فراهم می شود.

دستگاه  Plasma Arc  

 این دستگاه با لامپ گزنون و با ایجاد انرژی  زیاد با طول موج 400 تا 450 نانومتر کار می کند که این انرژی روی ماده ای فتواکتیو به نام پراکسید هیدروژن 35 درصد به ضخامت 2 میلی متر روی دندان قرار گرفته و سبب و فعالیت و تغییرات شیمیایی شده و تغییر رنگ دندان را ایجاد می کند.  

دستگاه  airflow و piezon

با استفاده از این دستگاه  با روشی متفاوت به جرمگیری دندان ها پرداخته می شود تا ضمن ا آسودگی خاطر بیمار ، معالجه ای موثرتر و مطلوب تر تامین  شود .